^Back To Top

Bezoekers

Vandaag 7

Gisteren 31

Deze week 140

Inlogformulier

Het eerste type Escort Cabriolet was op basis van de Escort Mk3. De Mk3 werd geïntroduceerd in 1980 en was de eerste voorwielaangedreven Escort. In december 1981 werd de Escort Cabriolet voor het eerst gepresenteerd aan het publiek
In de loop van 1986 werd de Mk3 afgelost door de Escort Mk4. Technisch gezien waren er weinig veranderingen, de 1.3 motor werd vergroot naar 1.4 liter. Er waren drie uitvoeringen verkrijgbaar, een 1.4 Ghia, een 1.6i en een XR3i.
In 1990 werd de Mk4 vervangen door de Mk5. Deze Escort was ruimer en comfortabeler, meer een gezinsauto. In het eerste jaar werd nog gebruik gemaakt van dezelfde motoren als die van de Mk4, namelijk de 1.4 en de 1.6 CVH motoren. In 1991 kwam de grootste verandering, de introductie van de 16v Zetec motoren. Dit betekende het einde voor de 1.6 CHV motor
De Ford Focus Coupé-Cabriolet kende een moeizame start, maar wellicht heeft de recente facelift alle trubbels weggepoetst. Een mooie aanleiding om eens te gaan flaneren met deze bij Pininfarina gebouwde cabrio
De open Ka is een aandachttrekkertje van jewelste. Hij oogt vrolijk maar toch pittig. Hij stuurt heerlijk strak en zorgt voor puur rijplezier, vooral met het dakje opgevouwen. Alles zit erop en eraan, maar erg praktisch is ie natuurlijk niet.
Op de AutoRai 1995 lanceerde Ford wederom een nieuwe versie (de Mk6) van de Escort. Hiermee breekt deze waarschijnlijk het record van in korte tijd meest gefacelifte auto. Dit laatste type Escort is te herkennen aan de gladde neus met de smalle grill. Ten opzichte van het vorige model is de Mk6
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Deze web site is voor Ford Cabrio liefhebbers

De escort cabriolet club Nederland is opgericht in 2001. Het is een vereniging van enthousiaste eigenaren van Ford escort cabriolet. De vereniging heeft sinds de oprichting een snelle groei heeft mee gemaakt. Maar de Escort cabrio sterven langzaam uit, dus de leden worden ook minder. Dus de club wil zich verbreden om ook anderen Ford cabrio te werven. Dus als u een Ford cabrio in bezit heb en de zelfde hobby/interesse deelt. dan kunt u ook lid worden. Om u ervaring te delen, toerritten mee rijden

 

Evenementen en tourritten

De Ford cabrio club Nederland organiseert tourritten door het jaar heen ( voorjaar zomer en najaar) De tourritten worden uit gezet door de club leden en bestuur. Deze ritten worden eerst voor gereden om de tourrit zo goed mogelijke te laten verlopen. En aan het eind van deze tourritten wordt af gesloten met een gezellig diner ( dit is vrij blijvend en op eigen rekening) En aan het eind van het seizoen wordt er een jaar afsluiting feest gegeven. Dus wordt lid als je een Ford escort cabrio rijd.

Klik hier voor de  Evenementen kalender

  

Ford Escort Cabrio geschiedenis  

De Escort Cabriolet is tussen 1983 en 1997 gebouwd door de firma Karmann te Osnabrück in Duitsland. Op basis van de Escort Mk3 werd in 1981 begonnen met de ontwikkeling van een cabriolet als concurrent voor de Volkswagen Golf Cabriolet. Het laatste type Escort Cabriolet was op basis van de Escort Mk6, het laatste model Escort. Enkele kenmerken van de Escort Cabrio die deze zo populair maken zijn o.a. de degelijke dakconstructie (lekt niet) met de glazen, verwarmbare, achterruit (de meeste andere merken monteerden een plastic achterruit die snel verweerde) en de binnenruimte. De bagageruimte van de Escort Cabrio is niet veel kleiner dan die van een dichte Escort. De Escort Cabrio is hierdoor uitermate geschikt om mee op vakantie te gaan of om dagelijks mee te rijden     Klik hier voor meer geschiedenis

 

 

 

Copyright © 2013. Ford escort cabrio club  Rights Reserved.