^Back To Top

Bezoekers

Vandaag 16

Gisteren 39

Deze week 167

Inlogformulier

Het eerste type Escort Cabriolet was op basis van de Escort Mk3. De Mk3 werd geïntroduceerd in 1980 en was de eerste voorwielaangedreven Escort. In december 1981 werd de Escort Cabriolet voor het eerst gepresenteerd aan het publiek
In de loop van 1986 werd de Mk3 afgelost door de Escort Mk4. Technisch gezien waren er weinig veranderingen, de 1.3 motor werd vergroot naar 1.4 liter. Er waren drie uitvoeringen verkrijgbaar, een 1.4 Ghia, een 1.6i en een XR3i.
In 1990 werd de Mk4 vervangen door de Mk5. Deze Escort was ruimer en comfortabeler, meer een gezinsauto. In het eerste jaar werd nog gebruik gemaakt van dezelfde motoren als die van de Mk4, namelijk de 1.4 en de 1.6 CVH motoren. In 1991 kwam de grootste verandering, de introductie van de 16v Zetec motoren. Dit betekende het einde voor de 1.6 CHV motor
De Ford Focus Coupé-Cabriolet kende een moeizame start, maar wellicht heeft de recente facelift alle trubbels weggepoetst. Een mooie aanleiding om eens te gaan flaneren met deze bij Pininfarina gebouwde cabrio
De open Ka is een aandachttrekkertje van jewelste. Hij oogt vrolijk maar toch pittig. Hij stuurt heerlijk strak en zorgt voor puur rijplezier, vooral met het dakje opgevouwen. Alles zit erop en eraan, maar erg praktisch is ie natuurlijk niet.
Op de AutoRai 1995 lanceerde Ford wederom een nieuwe versie (de Mk6) van de Escort. Hiermee breekt deze waarschijnlijk het record van in korte tijd meest gefacelifte auto. Dit laatste type Escort is te herkennen aan de gladde neus met de smalle grill. Ten opzichte van het vorige model is de Mk6
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

 

De Ford Escort Cabriolet van Patrick en Nancy

  partik202

Sinds wanneer heb je de Escort Cabriolet ,welke versie en wat is het bouwjaar?

Wij hebben de Escort Cabrio sinds 02-04-2004.Type:MK4 1.6 Ghia. De auto heeft het bouwjaar 1987.

Waarom zo’n auto ,hoe gevonden?

Na mijn scheiding in 2003 ,had ik een auto nodig. Via een toenmalige collega ,kon ik haar auto overnemen. Dit was een Escort Cabrio MK4 two-tone (blauw-grijs). Deze was ,bleek later, in slechte conditie. Maar inmiddels op dit model verliefd geworden ,een andere Escort Cabrio via marktplaats gevonden, bij een autobedrijf in Arnhem.

Wat was de kilometerstand ,hoeveel zelf gereden?

De kilometerstand was ongeveer 87.000 en staat nu ongeveer op 117.000. De reden van de schatting is ,dat er een andere cockpit in is geplaatst. Dus om en nabij de 30.000 km in 8 jaar.

In welke staat verkeerde de auto bij aankoop?

De auto verkeerde in goede staat. Nu begint de leeftijd aan de lak te knagen. Hij wordt binnenkort overgespoten in dezelfde kleur.

Heb je technische of andere problemen gehad?

Ja ,er is 5 jaar geleden een andere motor in gezet,omdat er een koelslang naar de radiateur was gescheurd. De motor was oververhit. Dus schade. Het vinden van de andere motor viel niet mee en werd in de provincie Groningen gevonden, omdat het een carburateur motor betreft.

Wie doet het onderhoud ,hoe kom je (bij doe-het-zelf) aan onderdelenen blijven de kosten enigszins binnen de perken?

Ikzelf en bij moeilijke problemen de garage. Mijn garage staat vol met MK4 onderdelen. Deze heb ik in de afgelopen jaren bij elkaar verzameld. Van rubbers tot kofferkleppen. Ik vind alles op de sloop ,ik koop zelf sloopwagens voor demontage en krijg veel.

Wat is het gemiddelde verbruik?

Gemiddeld 1 liter op 9 km. In de stad 1 op 8.

Waarvoor gebruik je de auto?

De auto is 100 % hobby en dus 2e auto. In het begin gebruikte we hem vaker.

Uitgesproken sterke punten?

Harde auto ,elk jaar goedkoop door de apk-keuring. Het is en blijft een cabrio.

Zijn er ook dingen ,die je iets minder kunt waarderen?

Dat de leeftijd aan de auto begint te knagen en dat hij dus eerdaags opgeknapt moet worden.

En de MK4 heeft vaak als nadeel, dat de tank meter heel erg afwijkt.

Overweeg je wel eens de auto te verkopen en waarom?

NEEEE!!!!! Komt niet ter sprake.

Nog opmerkingen ,tips ,enz.?

Ik ben een echte Ford-man en ik kan dit combineren met het heerlijk open rijden van de Cabrio.En onze dochter kan ruim mee achterin. De achterbank is ruim voor 2 personen.

Eens een cabriorijder , altijd een cabriorijder.

Het samen rijden met ander leden van de ECCN (escort cabrio club Nederland).

Merk FORD
Model ESCORT
Type 1.6 GHIA CABRIO
Kleur blauw
Brandstof benzine
Classificatie personenauto
Carrosserie cabriolet
Aantal deuren 2
Aantal wielen 4
Versnellingsbak handgeschakeld, 5 versnellingen
BPM € 0
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 4 september 1987
Datum eerste tenaamstelling 4 september 1987
Datum laatste tenaamstelling 2 april 2004
Soort eigenaar PARTICULIER
Volgnummer eigenaar 15
Wijze invoer VKR (Versnelde Kenteken Regeling)
APK
APK vervaldatum 13 juni 2015
MOTOR
Motorcode LUC
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1597 cc
Vermogen 66 kW (90 pk)
MILIEU
Roetuitstoot 0 mg/km
Energielabel -
Roetfilter nee
GEWICHTEN
Massa leeg 947 kg
Maximum toelaatbare massa 1350 kg
Voorasdruk 700 kg
Achterasdruk 700 kg
Aanhangermassa geremd 900 kg
Aanhangermassa ongeremd 450 kg
Wielbasis 2,40 m
Copyright © 2013. Ford escort cabrio club  Rights Reserved.