^Back To Top

Bezoekers

Vandaag 16

Gisteren 39

Deze week 167

Inlogformulier

Het eerste type Escort Cabriolet was op basis van de Escort Mk3. De Mk3 werd geïntroduceerd in 1980 en was de eerste voorwielaangedreven Escort. In december 1981 werd de Escort Cabriolet voor het eerst gepresenteerd aan het publiek
In de loop van 1986 werd de Mk3 afgelost door de Escort Mk4. Technisch gezien waren er weinig veranderingen, de 1.3 motor werd vergroot naar 1.4 liter. Er waren drie uitvoeringen verkrijgbaar, een 1.4 Ghia, een 1.6i en een XR3i.
In 1990 werd de Mk4 vervangen door de Mk5. Deze Escort was ruimer en comfortabeler, meer een gezinsauto. In het eerste jaar werd nog gebruik gemaakt van dezelfde motoren als die van de Mk4, namelijk de 1.4 en de 1.6 CVH motoren. In 1991 kwam de grootste verandering, de introductie van de 16v Zetec motoren. Dit betekende het einde voor de 1.6 CHV motor
De Ford Focus Coupé-Cabriolet kende een moeizame start, maar wellicht heeft de recente facelift alle trubbels weggepoetst. Een mooie aanleiding om eens te gaan flaneren met deze bij Pininfarina gebouwde cabrio
De open Ka is een aandachttrekkertje van jewelste. Hij oogt vrolijk maar toch pittig. Hij stuurt heerlijk strak en zorgt voor puur rijplezier, vooral met het dakje opgevouwen. Alles zit erop en eraan, maar erg praktisch is ie natuurlijk niet.
Op de AutoRai 1995 lanceerde Ford wederom een nieuwe versie (de Mk6) van de Escort. Hiermee breekt deze waarschijnlijk het record van in korte tijd meest gefacelifte auto. Dit laatste type Escort is te herkennen aan de gladde neus met de smalle grill. Ten opzichte van het vorige model is de Mk6
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

De Ford Escort Cabriolet van Sabine en Martin

sabrine3  sabrine

sabrine2

Sinds wanneer heb je de Escort cabriolet , welke versie, wat is het bouwjaar?

Ik heb deze auto sinds 2008, dit is het 4e seizoen dat we er mee rijden. Hij komt uit 1997

Waarom zo'n auto, hoe gevonden?

 Ik ben ooit begonnen met een mk 4. Het begon als grapje tussen mijn man en mij, als zijn auto een bepaald aantal kilometers niet zo halen voor hij ‘op’ was, zou ik een cabrio krijgen. Hij heeft woord gehouden; een mk 4 dus. Inmiddels is dit mijn derde Cabrio. En een vierde staat ook voor de deur. Maar daar rijdt de jongste in.

 Wat was de kilometerstand, hoeveel zelf gereden?

97500, 4 seizoenen = 4 *1500 = 6000 km.

In welke staat verkeerde de auto bij aankoop?

In zeer goede staat, hij was van mijn beste vriend die hem heel goed bij hield.

 Heb je technische of andere problemen gehad?

Nee eigenlijk niet, de gewone dingen zoals een band die kaal is of remmen die vervangen moeten worden.

Wie doet het onderhoud, hoe kom je (bij doe-het-zelf) aan onderdelen en blijven de kosten nog enigszins binnen de perken?

 Vaak klussen we samen met de club, of binnen de club is er altijd wel iemand die zo aardig is om te helpen. Ook de oude eigenaar klust er nog aan als het nodig is. Onderdelen halen we vaak op de sloop in Duitsland of eigenlijk laat ik die meenemen. Soms ga ik zelf mee. Het gaat vaak maar om de kleine dingen of verbeter puntjes.

Wat is het gemiddelde verbruik?

1:14

Waarvoor gebruik je de auto? (alleen evenementen, mooie zomerdagen etc. etc.)

Alleen voor evenementen of mooie zondagen. Dit jaar gaan we er voor eerst mee op vakantie. Zonder dat het clubverband is.

Uitgesproken sterke punten?

Mooie uitstraling.

Zijn er ook dingen die je iets minder kunt waarderen?

Het is jammer dat ze snel roesten bij de wielkas. Als je die regelmatig schoon maakt dan kun je het voorkomen. Dit is echt een bekende kwaal.

Overweeg je wel eens de auto te verkopen en waarom?

Ja soms wel, ooit is mijn droom een Peugeot Cabrio, maar daar zal ik nu ongetwijfeld commentaar op krijgen binnen de club. Ooit wil ik gewoon een hardtop; dat mag ook een focus zijn trouwens. (Is om mijn uitspraak goed te maken) Maar ik ben er nog niet uit of ik deze dan verkoop. Dan zal hij eerst aangeboden worden aan de vorige eigenaar. Deze auto staat zelfs in mijn testament. Zodat hij niet ergens anders dan bij de vorige eigenaar terecht komt.

Nog opmerkingen tips, enzovoort?

Van een goed onderhouden ford escort cabrio heb je heel lang plezier!

Merk FORD
Model ESCORT
Type 1.6 I CABRIO 16V
Kleur paars
Brandstof benzine
Classificatie personenauto
Carrosserie cabriolet
Aantal deuren 2
Aantal wielen 4
Versnellingsbak handgeschakeld, 5 versnellingen
BPM € 4.742
Indicatieve aanschafprijs (incl. BTW/BPM) € 21.223
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 30 juli 1997
Datum eerste tenaamstelling 30 juli 1997
Datum laatste tenaamstelling 26 januari 2009
Soort eigenaar PARTICULIER
Volgnummer eigenaar 10
Wijze invoer VKR (Versnelde Kenteken Regeling)
APK
APK vervaldatum 8 mei 2100
MOTOR
Motorcode L1H
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1597 cc
Vermogen 66 kW (90 pk)
Turbo Niet leverbaar
MILIEU
Roetuitstoot 0 mg/km
Energielabel -
Roetfilter nee
GEWICHTEN
Massa leeg 1147 kg
Maximum toelaatbare massa 1660 kg
Voorasdruk 875 kg
Achterasdruk 835 kg
Aanhangermassa geremd 1200 kg
Aanhangermassa ongeremd 490 kg
Wielbasis 2,52 m
Copyright © 2013. Ford escort cabrio club  Rights Reserved.